Atlaižu kampaņas un izpārdošanas vēl aizvien ir spēcīgs iepirkšanās dzinulis

Atlaižu kampaņas un izpārdošanas vēl aizvien ir spēcīgs iepirkšanās dzinulis

03.11.2020.

Veikalu tīkla “top!” veiktā interneta aptaujā par cilvēku taupīšanas paradumiem atklājies, ka vairumam cilvēku (82,8%) vēl aizvien par pamudinājumu pirkt vairāk ir dažādas atlaižu kampaņas un izpārdošanas veikalos. Šādu atlaižu kampaņu laikā cilvēki visvairāk pievērš uzmanību skaistumkopšanas un higiēnas precēm (53,2%), sadzīves ķīmijai (52,9%), gaļai un zivīm (52,8%), piena produktiem un olām (49,2%), kā arī augļiem un dārzeņiem (43,7%). Cenu akciju laikā aptaujas respondenti mēdz nopirkt vairāk viena veida preces, lai ietaupītu ilgtermiņā (64,4%).

„Lai mazinātu cilvēku plūsmu veikalos un veicinātu lielāku pirkumu veikšanu vienā reizē, veikalu tīklā “top!” uzsākām Lieltaupījumu dienas, kur īpaši pielāgojām sortimentu ļaujot pircējiem iegādāties lielāka iepakojuma preces un preču komplektus, kas ir jo īpaši būtiski šajā rudenī, kad vīrusu izplatība aizvien vairāk pieaug.  Šo dienu ietvaros vēlējāmies arī noskaidrot kādi ir mūsdienu taupīšanas un iepirkšanās paradumi. Cenu akciju laikā pieprasītāko preču vidū atspoguļojas cilvēku pamatvajadzības, kas ir dažādu maltīšu pamata sastāvdaļas, kā arī mājas un personīgās higiēnas produkti. Priecājamies, ka mūsdienās, kad Covid-19 dēļ nav vēlams lieki drūzmēties veikalos, mūsu pircējo plāno savus pirkumus. Vairums jeb 83,5% respondentu vai nu vienmēr vai dažkārt sagatavo iepirkšanās sarakstu pirms došanās uz veikalu. Un jau 42,1% pārtiku mēdz iegādāties ilgākam laika posmam. Apdomāti un plānveida pirkumi ir viens no veidiem kā varam kopā mazināt Covid-19 izplatību Latvijā,” uzsver veikalu tīkla “top!” valdes locekle un mārketinga direktore Ilze Priedīte.

Taupīšanas paradumu aptauja atklāj arī to, ka vairums respondentu vai nu vienmēr (26,5%) vai arī dažkārt (65,3%) mēdz salīdzināt cenas dažādos veikalos pirms pirkuma veikšanas. Pirkumu pamatā vienmēr (38,2%) vai dažkārt (57,9%) cilvēkiem ir jau padomā konkrētas maltītes. Lielākā daļa respondentu skatās uz visu (59,4%) vai konkrētu preču grupu (36,7%) derīguma termiņiem, lai pārtika atbilstu viņu maltīšu plānam un nebūtu nostāvējušos pārtiku jāizmet atkritumos.

Runājot par vispārīgu finanšu plānošanu, 43,5% aptaujas respondentu seko līdzi savam ikmēneša budžetam, plānojot to kādā lietotnē, Excel failā vai tamlīdzīgi. Lielākā daļa jeb 67,4% krāj naudu, lai to novirzītu lielākam dzīves pirkumam (47%), tehnikas iegādei (25,9%) vai ceļojumam (25,3%) tāpat arī lielākām svinībām, sadzīves precēm, mājas remontam, lielākām dāvanām, kā arī neparedzētām dzīves situācijām un veselības uzlabošanai.

Veikalu tīkla “top!” interneta aptauja norisinājās no 21. līdz 28. oktobrim, tajā piedalījās 935 respondenti no Rīgas (10,7%) un Pierīgas (7,3%), Vidzemes (37.3%), Kurzemes (20,5%), Zemgales (18,3%) un Latgales (5,9%).

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 200 pārtikas veikali, no tiem 119 “top!” un 81 “mini top!”, kuri pieder 13 vietējiem uzņēmumiem. Kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu, atbalstot vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.

Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte
Veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore un valdes locekle
E-pasts: pr@toppartika.lv

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.