Latvijas iedzīvotājiem Valentīndienā vissvarīgākais ir kopā būšana, romantiska noskaņa un mīlestība

Latvijas iedzīvotājiem Valentīndienā vissvarīgākais ir kopā būšana, romantiska noskaņa un mīlestība

Svētā Valentīna diena ir kļuvusi par populāru svinamo dienu – vairums Latvijas iedzīvotāju (80,7%) uzskata, ka Visu mīlētāju diena ir jāsvin, un vissvarīgākais šajā dienā ir kopā būšana (63,1%), romantiska noskaņa (40%) un mīlestības izrādīšana (38,7%), kā liecina veikalu tīkla “top!” veiktā Valentīndienas aptauja.

“Mīlestība ir skaistu attiecību, noturīgas ģimenes un veselīgas sabiedrības pamatā. Esam gandarīti, ka tieši kopā būšana ar saviem mīļajiem un ģimenes locekļiem ir izrādījusies par populārāko izvēli veikalu tīkla „top!” veiktajā aptaujā, jo arī mums Latvijas ģimenes ir vērtība. Pētījām arī to, kā iedzīvotāji plāno iepriecināt savus mīļotos, un izrādās, ka tieši populārākais pārsteiguma veids mīļotajiem cilvēkiem ir mājās gatavotas vakariņas (48,6%), otrajā vietā atstājot dāvanas (30,3%) un trešajā – saldumu dāvināšanu (22,9%),” atklāj veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore Ilze Priedīte.

Vaicājot, kādai ir jābūt dāvanai, vairākums (68,8%) uzsver, ka tai ir jābūt mīļai. Izrādās, ka cilvēki paši vēlas saņemt Visu mīlētāju dienā ziedu pušķi (50,1%) vai kādu dāvanu (24%). Sirdis sildītu arī mājās gatavotas vakariņas (16,9%), saldumi (15,6%), SPA apmeklējums (15,1%), kopīgs pasākuma apmeklējums (14,9%) un citi pārsteigumi.

Kā atzīst respondenti, svētku dāvanai viņi ir gatavi tērēt līdz 10 eiro (16%), 10-20 eiro (36,5%), 20-30 eiro (19,1%), vairāk par 30 eiro (13,2%), daļai izvēloties dāvanai atsevišķi netērēties (14,9%). No dāvinātājiem gandrīz puse (46,2%) izvēlas dāvanu iegādāties klātienē veikalā.

Taču dāvanas izvēle ne vienmēr ir viegla – gandrīz pusei respondentu (47,9%) tā mēdz sagādāt grūtības, tāpēc liela daļa (33,3%) izvēlas dāvanu sagādāt jau nedēļu pirms svētkiem, divas nedēļas (14,1%) vai pat vairāk nekā divas nedēļas pirms svētkiem (18,2%). Tikai 21% dāvanu gādā iepriekšējā vai svētku dienā (8,9%); 4,5% respondentu mēdz nokavēties ar apdāvināšanu.

Par populārākajiem Valentīndienas atzīmēšanas veidiem izrādās romantisks vakars mājās (60,2%). Nelielāka daļa izvēlas vakariņot ārpus mājas (12,1%) vai doties uz koncertu vai kultūras pasākumu (6,9%), pārējiem svinības izvēloties atzīmēt citos veidos (20,8%).

Kopumā vietējā veikalu tīkla “top!” interneta aptaujā piedalījās 597 respondenti no Rīgas (20,8%) un Pierīgas (7,9%), Vidzemes (28,8%), Kurzemes (20,8%), Zemgales (17,8%) un Latgales (9,9%). Respondenti lokā 91,5% bija sievietes un 8,5% bija vīrieši. No tiem 36,3% bija laimīgi precēti, 35,8% nopietnās attiecībās, 13,6% brīvi kā putni, 5,5% sirdsāķīša meklējumos un 8,7% nevēlējās norādīt attiecību statusu. To lokā 4,9% bija vecumā līdz 20 gadiem, 29,5% vecumā no 21-30 gadiem, 26,3% vecumā no 31-40 gadiem, 20,3% vecumā no 41-50 gadiem, 13,4% vecumā no 51-60 gadiem un 5,7% virs 61 gada vecuma.

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 202 pārtikas veikali, no tiem 118 “top!” un 84 “mini top!”, kuri pieder 14 vietējiem uzņēmumiem: SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista-A”, AS “Roga-Agro”, SIA “G.A.L.”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”. Kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu, atbalstot vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.

Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte
Veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore
E-pasts: pr@toppartika.lv

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.