Lieldienu krāsojamo olu pirkuma izvēlē dominē cena, kam seko olu krāsa un kategorija

Lieldienu krāsojamo olu pirkuma izvēlē dominē cena, kam seko olu krāsa un kategorija

31.03.2021.

Lielākā daļa veikalu tīkla “top!” aptaujas respondentu jeb 88% šogad plāno atzīmēt Lieldienu un to darīs, lai stiprinātu ģimenes sajūtu, radītu prieku bērniem un kopumā ienestu savās mājās svinīgu noskaņojumu. Par galvenajām Lieldienu tradīcijām respondenti izcēluši tieši olu krāsošanu, kam seko arī pašas olu kaujas un neizpaliek arī olu meklēšana. Pērkot olas noteicošie faktori ir olu cena, tam seko krāsa un tad kategorija.

“Laikā, kad vairākas mājsaimniecības nevar sanākt kopā, pavasaris un Lieldienu tradīcijas ir tās, kas cilvēkiem palīdz ienest ikdienā svētku sajūtu un prieku ne tikai sev, bet arī mazajiem, kuriem Lieldienas ir īpašs piedzīvojums. Un tieši ola ir centrālais svētku elements Lieldienās arī respondentu atbildēs. 93,8% respondentu atzīmējuši, ka šogad krāsos olas. Īstenojot uzņēmuma attīstības ilgtspējas stratēģiju un veicinot dzīvnieku labturību, vietējais veikals “top!” ir apņēmies līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dēto vistu olu tirdzniecības. Lai gan arī Lieldienu aptaujas rezultāti uzrāda, ka aptuveni 39,5% noteicošais faktors olu iegādē ir cena, tomēr pārdošanas rādītāji uzrāda pozitīvu tendenci – interese, jo īpaši par Nr.2 olām ir augusi vairāk nekā 100 reižu salīdzinot ar iepriekšējo gadu,” uzsver veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore Ilze Priedīte.

Par svarīgāko Lieldienās tieši 32,3% ir atzīmējuši ģimenes sajūtas stiprināšanu, tam seko prieka radīšana bērniem (31,5%) un svinīga noskaņojuma ienešana mājās (30,1%). Vaicājot par mīļāko Lieldienu tradīciju, “top!” aptaujas dalībnieki atzīmējuši olu krāsošanu (43,1%), olu kaujas (25,1%) un olu meklēšana (10,5%), kam seko šūpošanās (8,1%) un Lieldienu mielasts (6,7%).

Pērkot olas noteicošie faktori respondentiem ir olu cena (39,5%), krāsa (29,6%) un kategorija (16,9%), kā arī nelielai daļai olu ražotājs (9,3%) un izcelsmes valsts (7,4%). Lielākais vairums “top!” aptaujas respondentu jeb 86,8% olas krāsos ar sīpolu mizām un citām dabas veltēm. Neliela daļa eksperimentēs ar ogām, dārzeņiem un citiem pārtikas produktiem (5,6%). Tikai 2,5% respondentu izvēlas mākslīgu krāsojumu ar flomāsteriem, nagu laiku un citām ķīmiskajām krāsvielām.

Pēc Lieldienām daļai cilvēku rodas jautājums, ko darīt ar pāri palikušajām olām? Lielākā daļa jeb 60,6% respondentu izvēlas tās izmantot kā sastāvdaļas citu ēdienu pagatavošanā. 36,2% respondentu olas pāri nepaliek, no tiem 20,6% apēdot visu līdz pēdējam.

Respondenti dalījās arī ar saviem trikiem, lai uzvarētu olu kaujās. Ciešs tvēriens un izveicīgs sitiens pirmajam ir populāra stratēģija. Neizpaliek arī jokdari ar koka olām. Kuriozākie triki bija pārbaudīt olu, uzsitot pa zobu vai pa galdu. Skatīšanās acīs sitiena laikā, kā arī olas samīļošana un nobučošana. Lai tur veiksme, intuīcija vai atstrādāta sišanas tehnika, veikalu tīkls “top!” novēl labi pavadīt laiku!

Kopumā vietējā veikalu tīkla “top!” interneta aptaujā no 16. Līdz 30. martam piedalījās 569 respondenti no Rīgas (13,7%) un Pierīgas (5,4%), Vidzemes (31,1%), Kurzemes (19,9%), Zemgales (19,9%) un Latgales (10%).

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 200 pārtikas veikali, no tiem 119 “top!” un 81 “mini top!”, kuri pieder 12 vietējiem uzņēmumiem. Rūpējoties par Latvijas ekonomiku, kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu vietējiem iedzīvotājiem, atbalstām vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.

Ilze Priedīte
Veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore un valdes locekle
E-pasts: pr@toppartika.lv
facebook.com/topveikali
instagram.com/topveikali

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.