Sieviešu dienā vairums sieviešu sagaida, ka viņas apsveiks un labprāt saņemtu ziedus

Sieviešu dienā vairums sieviešu sagaida, ka viņas apsveiks un labprāt saņemtu ziedus

Starptautisko sieviešu dienu, kura Latvijā oficiāli atzīta par atzīmējamu dienu no 2008. gada, plāno svinēt vairums Latvijas iedzīvotāju (69.1%), kā liecina veikalu tīkla “top!” veiktā Starptautiskās sieviešu dienas aptauja. Lielais vairākums sieviešu (90.2%) sagaida, ka viņas kāds apsveiks sieviešu dienā, un labprāt saņemtu ziedus (45.6%).

„Sievietes spēlē galveno lomu kā sabiedrībā, tā veikalu tīklā „top!”. Viņas pārkāpj robežas un stereotipu rāmjus. Sievietes var būt ne tikai lieliskas savā profesionālajā darbībā, bet arī būt neatņemams ģimenes balsts. Kā atklājies veikalu tīkla „top!” veiktās aptaujas respondentu atbildēs, sievišķība slēpjas uzvedībā (46.9%) un tikai pēc tam citos vizuālos un sociālos aspektos,” pauž veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore Ilze Priedīte. Par nozīmīgām sievišķības iezīmēm respondenti vēl uzskata stilu (14.5%) un augstu pašnovērtējumu (13.9%).

Ja liela daļa (45.6%) sieviešu labprāt 8. martā saņemtu ziedus, tad tikpat liela daļa (45.7%) atzīst, ka patiesībā nav būtiski kāda ir sveiciena forma – svarīgi, ka par to atceras un liek sajusties īpašai. Tieši šo – sajūtu, ka esi īpaša – ir uzsvēruši gandrīz visi respondenti (96.2%). Ziedi ir arī populārākais sieviešu sveikšanas veids vīriešu lokā (74.1%), daļai izvēloties savas dāmas cienāt ar vakariņām (11.1%) vai vienkārši mutiski apsveicot (9.3%).

Vairums sievietes Latvijā (82.4%) uzskata sevi par sievišķīgām, un ir vairāki faktori, kas liek viņām šādi justies: saņemtie komplimenti (29.1%) un radītā sajūta, ka sieviete ir iekārojama (27.6%), pucēšanās (15.2%), jauna apģērba vai aksesuāra iegāde (9%), ģērbšanās stils (3.8%) un fiziskās aprises (1.7%). Vaicājot vīriešiem, kas sievietei liek justies sievišķīgai, viedoklis ir diezgan līdzīgs, par svarīgākajiem izceļot sievietei izteiktos komplimentus (35.2%), sajūtu, ka sieviete ir iekārojama (33.3%), pucēšanās (11.1%), jauns apģērbs vai aksesuārs (7.4%) un ģērbšanās stils (7.4%).

Kopumā vietējā veikalu tīkla “top!” interneta aptaujā piedalījās 957 respondenti no Rīgas (20,8%) un Pierīgas (7,9%), Vidzemes (28,8%), Kurzemes (20,8%), Zemgales (17,8%) un Latgales (9,9%). Respondenti lokā 91,5% bija sievietes un 8,5% bija vīrieši. No tiem 36,3% bija laimīgi precēti, 35,8% nopietnās attiecībās, 13,6% brīvi kā putni, 5,5% sirdsāķīša meklējumos un 8,7% nevēlējās norādīt attiecību statusu. To lokā 4,9% bija vecumā līdz 20 gadiem, 29,5% vecumā no 21-30 gadiem, 26,3% vecumā no 31-40 gadiem, 20,3% vecumā no 41-50 gadiem, 13,4% vecumā no 51-60 gadiem un 5,7% virs 61 gada vecuma.

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 202 pārtikas veikali, no tiem 118 “top!” un 84 “mini top!”, kuri pieder 14 vietējiem uzņēmumiem: SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista-A”, AS “Roga-Agro”, SIA “G.A.L.”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”. Kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu, atbalstot vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.

Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte
Veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore
E-pasts: pr@toppartika.lv

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.