Vairāk nekā 60% Latvijas iedzīvotāju plāno atzīmēt Svētā Valentīna dienu un lielākajai daļai svarīgākais ir kopā būšana

Vairāk nekā 60% Latvijas iedzīvotāju plāno atzīmēt Svētā Valentīna dienu un lielākajai daļai svarīgākais ir kopā būšana

Kā liecina veikalu tīkla “top!” veiktā aptauja - 62% Latvijas iedzīvotāju plāno atzīmēt visu mīlētāju dienu 14.februārī un vairāk nekā 70% no respondentiem, kuri plāno svinēt šos svētkus, ir pārliecināti, ka galvenais šajā dienā ir kopā būšana.

“Par Svētā Valentīna dienas pirmsākumiem ir dažādas leģendas, tajā pat laikā daudziem šis laiks asociējas ar pavasara gaidīšanas sajūtām, kas jau izsenis asociējas ar iemīlēšanos, mīlēšanu, dalīšanos sirsnībā un tā nu mūsdienās dažādās valstīs ir izveidojušās dažādas svinēšanas tradīcijas. Itālijā tā dēvēta par Saldo dienu, jo pieņemts mīļotajiem cilvēkiem dāvināt saldumus. Francijas iedzīvotāji viens otram dāvina dārglietas un sveic ne tikai savu “otro pusīti”, bet visus, kurus mīl. Japānas tradīcija ir samērā netipiska, tiek sveikti tikai vīrieši, tiem dāvinot šokolādes figūriņas Svētā Valentīna veidolā, jo tiek uzskatīts, ka tikai šajā dienā sieviete drīkst atzīties jūtās, nesabojājot savu reputāciju. Dažādās svētku svinēšanas paražas un fakts, ka Latvijā Svētā Valentīna dienas svinēšana ir samērā jauna, mūs mudināja aptaujāt Latvijas iedzīvotājus par šo svētku tradīcijām Latvijā” stāsta veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore Ilze Priedīte. Kā uzrāda aptaujas rezultāti, Latvijas iedzīvotājiem atslēgas vārds Valentīna dienai ir: kopā būšana, uzsver Priedīte.

70,7% iedzīvotāju uzskata, ka pats svarīgākais Valentīna dienā ir kopā būšana, vēl 21.5% uzskata, ka svarīgākais ir otra pusīte. Visbiežāk kopā būšanu par svarīgāko Valentīna dienas notikumu nosauca kurzemnieki, kā nākamie ir vidzemnieki.

Dāvanas saviem mīļajiem un tuvajiem aptaujātie pārsvarā plāno meklēt veikalos. 35,8% iedzīvotāju plāno tās lūkot gan veikalos, gan internetā, savukārt 35,3% - veikalos. Tikai 16.6% aptaujāto neplāno iegādāties īpašas dāvanas par godu šiem svētkiem, bet plāno sarūpēt kaut ko no sirds.

Trešdaļa aptaujāto iedzīvotāju, jeb 31,5% plāno svētku dāvanām vai svinībām tērēt līdz 20 eiro, bet piektā daļa, jeb 20.2% iecerējuši tērēt no 20 līdz 30 eiro. 15,6% iedzīvotāju šiem svētkiem plāno tērēt vairāk kā 30 eiro. Vairāk kā 30 eiro Valentīndienas svētkiem plāno tērēt pārsvarā vidzemnieki.

“Gatavojoties Valentīndienai, veikalos “top!” piedāvājam iegādāties gan dažādus kārumus, gan īpaši šai dienai domātas dāvaniņas. Šajos svētkos jau tradicionāli visvairāk pieprasīti ir vietējā “top!” gatavotie konditorejas izstrādājumi un augļi.

Aptauja norisinājās no 2019.gada 31.janvāra līdz 8.februārim, kopā piedalījās 590 respondenti no visas Latvijas.

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 271 pārtikas veikals, no tiem 151 “top!” un 120 “mini top!”, kuri pieder 19 vietējiem uzņēmumiem: SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, AS “Diāna”, SIA “Lars Limited”, SIA “Gabriēla”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista-A”, AS “Roga-Agro”, SIA “G.A.L.”, SIA “Lekon”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “Oregano”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”. Kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu, atbalstot vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.

Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte
Veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore
E-pasts: pr@toppartika.lv
www.toppartika.lv
facebook.com/topveikali
draugiem.lv/top

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.