Vairāk nekā 91% Latvijas iedzīvotāju ikdienā dzer kafiju no savas iemīļotās rīta krūzes

Vairāk nekā 91% Latvijas iedzīvotāju ikdienā dzer kafiju no savas iemīļotās rīta krūzes

Tuvojoties starptautiskajai kafijas dienai, Vietējais veikalu tīkls “top!” veica aptauju par kafijas dzeršanas paradumiem. 91% Latvijas iedzīvotāju ikdienā dzer kafiju un galvenais iemesls ir tieši kafijas garša, nevis enerģijas vai možuma sajūtas uzturēšana. Iecienītākais kafijas veids – maltā kafija, to izdzerot vismaz 2 krūzītes dienas laikā.

Kafijas dienu ar dažāda mēroga pasākumiem svin vairāk nekā 30 pasaules valstīs - arī Latvijā. Šī diena ir svētki visiem, gan kafijas audzētājiem, gan baudītājiem. Kafija ir viena no pasaules lielākām kultūrām un otra visvairāk pārdotā prece pasaulē uzreiz aiz naftas. Interesanti, ka Latvijā kafijas kokus sāka audzēt vairāk nekā pirms 60 gadiem tieši Latvijas Universitātes Botāniskajā dārzā.

Tuvojoties šī atpazīstamā dzēriena svētkiem, veicām aptauju, lai noskaidrotu kafijas lietošanas paradumus Latvijā. Vairums respondentu – 91,5% ikdienā lieto kafiju un tikai 7,6% to lieto tikai dažreiz. Šie dati paspilgtina to, ka kafija tik tiešām ir pieprasīts un populārs dzēriens Latvijā. 63% aptaujāto kafiju dzer, jo tā garšo un 35% atzīst, ka iemīļotākais veids kā to baudīt ir pievienojot pienu un cukuru, 31% kafiju ar pienu un 29% dzer melnu kafiju izbaudot garšas nianses, vairāk nekā 13% kafijai pievieno dažādus saldinātājus un pievieno specializētos piena aizstājējus. 36% respondentu atzīst, ka tieši kafijas dzeršana ir lielisks veids, kā pamosties no rīta un tas ir likumsakarīgi, jo 91% pirmo kafiju bauda mājās līdz plkst. 08:00 no rīta.

Veikalu plauktos ir pieejams plašs sortiments, kas domāts dažādām gaumēm un rocībai, respondenti atzīst, ka visvairāk iecienījuši malto kafiju 65%, kam seko šķīstošā kafija 39% un kafijas pupiņas 28%, aizvien populārākas kļūst arī kafijas kapsulas.  

Kafija ir viens no akcijas cenas jūtīgiem produktiem, ko atzīst arī respondenti, jo 47% kafiju veikalu plauktos izvēlas par labu akcijas produktiem, jāatzīst ka 46% svarīgs ir arī zīmols un populārākie, starp aptaujātajiem ir Jacobs, Merrild, Lavaza un Paulig.

Aptaujā, kas norisinājās no 19.septembra līdz 27.septembrim, piedalījās 742 veikalu tīkla “top!” sociālo tīklu sekotāji no visas Latvijas.

Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte
“top!” mārketinga direktore
e-pasts: pr@toppartika.lv
www.toppartika.lv
facebook.com/topveikali
draugiem.lv/top

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.