Veikala “top!” aptauja: Valentīndienu šogad lielākā daļa svinēs mājās ar romantisku maltīti ģimenes lokā

Veikala “top!” aptauja: Valentīndienu šogad lielākā daļa svinēs mājās ar romantisku maltīti ģimenes lokā

12.02.2021.

Valentīndiena ir jāsvin – tā uzskata 90% veikalu tīkla “top!” veiktās Valentīndienas aptaujas respondentu, par vissvarīgāko šajā dienā izceļot tieši kopā būšanu ar savu otro pusīti (47%), romantiskas noskaņas radīšanu (22%) un ģimenes sajūtas stiprināšanu (17%). Otro pusīti respondenti visbiežāk plāno iepriecināt ar mājās gatavotu maltīti (55%), dāvanu (35%), saldumiem (27%) vai ziediem (9%).

“Mīlestība ir viena no tām lietām, kas šajos laikos stiprina mūsu garu un mūsu laimes sajūtu. Salīdzinot ar pagājušā gada “top!” veikto aptauju visu mīlētāju dienu šogad kā svinamu dienu atzīst 90% jeb par 9% vairāk. Tas varētu būt saistīts ar cilvēku vēlmi iepriecināt vienam otru Covid-19 pandēmijai vēl turoties kā lāstekām pie jumtiem. Nav laikam arī pārsteigums, ka 90% respondentu tieši svinēšana mājās būs veids kā atzīmēt šo dienu, tikai nelielai daļai dodoties svinēt ārpus mājas. Tieši mājās gatavota maltīte ir populārākais veids kā cilvēki gatavojas iepriecināt otru cilvēku. Šim pārsteigumam talkā varētu nākt “top!” ieteikumi kā pagatavot sirsnīgas maltīte, ” rosina veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore Ilze Priedīte.

Vaicājot, kādai ir jābūt dāvanai, vairākums (77%) uzsver, ka tai ir jābūt mīļai un romantiskai. Joprojām vairāk nekā trešā daļa (38%) grasās dāvanu iegādāties klātienē, 24% gatavos pārsteigumu bez papildus ieguldījumiem, 25% iegādāsies to internetveikalā, pārējiem atsevišķu dāvanu nedāvinot. Ja mājās gatavota maltīte ir populārākais veids kā iepriecināt otru, tad izrādās, ka cilvēki paši gan visvairāk vēlas saņemt ziedus (48%) vai kāda cita veida dāvanu (14%). Sirdis sildītu arī SPA apmeklējuma dāvanu karte (12%), mājās gatavotas vakariņas (11%) un citi pārsteigumi.

Dāvanas izvēle šogad sagādā mazāk grūtības kā 2020. gadā, vairāk kā divām trešdaļā (72%) esot pārliecinātiem par to kā iepriecinās otro pusīti (2020. gadā dāvanas izvēle sagādāja grūtības 48%). Izvēli par veidu kā iepriecinās visvairāk respondentu (35%) pieņem 1 nedēļu pirms svētkiem, 21% izlemj pat vairāk kā 2 nedēļas, taču neliela daļa jeb 16% to izdara pat tikai iepriekšējā dienā.

Vairāk kā trešdaļa Latvijas iedzīvotāju (36%), kas grasās svinēt Valentīndienu, atzīst, ka dāvanai ir gatavi tērēt 10-20 eiro. Līdz 10 eiro ir gatavi tērēt (21%), 20-30 eiro (20%), vairāk par 30 eiro (12%), taču (12%) neplāno tērēt naudu speciālam pārsteigumam.

Kopumā vietējā veikalu tīkla “top!” interneta aptaujā no 2. Līdz 9. februārim piedalījās 1357 respondenti no Rīgas (11,1%) un Pierīgas (5,4%), Vidzemes (35,3%), Kurzemes (22,9%), Zemgales (17,8%) un Latgales (7,5%).

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 200 pārtikas veikali, no tiem 119 “top!” un 81 “mini top!”, kuri pieder 12 vietējiem uzņēmumiem. Rūpējoties par Latvijas ekonomiku, kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu vietējiem iedzīvotājiem, atbalstām vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.

Ilze Priedīte
Veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore un valdes locekle
E-pasts: pr@toppartika.lv
facebook.com/topveikali
instagram.com/topveikali

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.