Veikalos “top!” pavasarī augļu un dārzeņu patēriņš pieaudzis par 17%

Veikalos “top!” pavasarī augļu un dārzeņu patēriņš pieaudzis par 17%

Līdz ar pavasara iestāšanos ievērojami mainījusies Latvijas iedzīvotāju ēdienkarte – tajā ienācis vairāk zaļumu, mūsu platuma grādiem raksturīgu augļu un cepšanai uz grila vai ugunskurā sagatavotu gaļas izstrādājumu, liecina veikalu tīkla “top!” apkopotie dati. Šogad arī pastiprinās tendence pircējiem izvēlēties kvalitatīvu pārtiku un samaksāt par to nedaudz vairāk.

Pavasarī “top!” veikalos visā Latvijā par 17% pieauguši svaigu dārzeņu uz augļu tirdzniecības apjomi. Jo īpaši pieprasīti ir Latvijas klimatam raksturīgi, taču šobrīd vēl no ārzemēm ievesti produkti, kā bumbieri, āboli un kartupeļi, savukārt ziemā iecienītie mandarīni no ēdienkartes pamazām izzūd. Bumbieru pārdošanas apjomi aprīlī pieauguši par 46%, un kartupeļus pērk par piektdaļu lielākā apjomā nekā ziemā.
Pieprasījums pēc augļiem un dārzeņiem ir augsts par spīti tam, ka sliktās ražas dēļ tie maksā dārgāk nekā pirms gada. Situāciju glāb vien nesen veiktās likumdošanas izmaiņas, samazinot PVN likmi Latvijai raksturīgiem augļiem un dārzeņiem.

«Jūtams, ka pēc garās ziemas cilvēki ir izsalkuši pēc sulīgiem, vitamīniem bagātiem ēdieniem, tādēļ aizvien vairāk pērk zaļumus un dārzeņus. Izvēle ar katru nedēļu kļūst plašāka, veikalu plauktos nonākot arī Latvijā audzētiem gurķiem, tomātiem un citiem dārzeņiem. Palielinājusies pircēju interese arī par «dzīviem» produktiem, piemēram, salātiem, sīpollokiem, bazilika un citiem garšaugiem podiņos. Tie ir pievilcīgs risinājums cilvēkiem, kuri vēlas ēdienam pievienot pavisam svaigus, tikko noplūktus zaļumus,» stāsta veikalu tīkla “top!” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Priedīte. Piemēram, lociņu pārdošanas apjomi aprīlī ir dubultojušies.

Siltajās dienās divkāršojas pieprasījums pēc svaigās gaļas, jo īpaši vistas. Tā tiek pirkta divreiz lielākā apmērā nekā svaiga cūkgaļa. Gaļas pircējus var iedalīt trīs kategorijās. Pirmie pērk svaigu gaļu un gatavo paši, otrie iegādājas jau gatavus marinējumus un trešā pērk jau pagatavotu produkciju, kas tikai jāuzsilda. No gatavajiem marinējumiem liela daļa pircēju ir iecienījuši uz vietas “top!” gatavoto grilgaļu, ko sarūpē veikala pavāri, savukārt no tradicionālajām cepamgaļām populārākie ir cāļu pusspārni un cūkgaļa tradicionālajos marinējumos. Kopumā pircēji galveno uzmanību pievērš produkta sastāvam, lietošanas ērtumam un arī attiecīgā brīža ēdienu izvēles un pasniegšanas veida modes tendencēm.

Gaisa temperatūras izmaiņas jau izsenis spēcīgi ietekmē arī alus un saldējuma tirdzniecību. Jo siltāks laiks, jo vairāk pērk šos produktus. Šogad pircēji priekšroku dod saldējumam vafeles konusā, bet absolūta šīs sezonas modes lieta ir melnais saldējums.

Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 272 pārtikas veikali, no tiem 149 “top!” un 123 “mini top!”, kuri pieder 20 vietējiem uzņēmumiem: SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, AS “Diāna”, SIA “Lars Limited”, SIA “Gabriēla”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista-A”, AS “Roga-Agro”, SIA “ESSA”, SIA “G.A.L.”, SIA “Lekon”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “Oregano”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”. Kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 4000 darbavietu, atbalstot vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.
 
Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte
“top!” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja
e-pasts: ilze.priedite@toppartika.lv 
www.toppartika.lv

uz augšu

TOP! © 2016 Visas tiesības aizsargātas.